maanantai 17. maaliskuuta 2014

Atsalea


Aivan huikean ihana aurinkoinen päivä. Noin viikko sitten kukkakaupassa käydessä ihastuin varrelliseen atsaleaan. Olen atsaleoja ihastellut aiemminkin onhan niissä aivan ihanat värit, kukkien runsaus, ja kauniin vihreät lehdet. Aina aiemmin se on kuitenkin jäänyt kukkakauppaan. Olen ajatellut, että pahuksen hieno mutta vaikea hoitaa. Ja ehkä vähän ikäihmisten kukka. Me vietiin juurikin aina atsaleaa mummolle. Joko tässä alkaa itse keikahtaa ikäihmiseksi tai joku kävi juuri silloin ripauttamassa taikapölyä atsalean päälle. Ihana se on, eikä niin vaikeakaan kunhan ei unohda kastella. Ihmettelen jos ei kukkakaupoissa käy vilske näiden ympärillä :)


Aurinkoista alkanutta viikkoa!
Heidi



17 kommenttia:

  1. Montaks tuntia tuo on ollut jo hengissä? Meillä ne aina tiputtaa kukat ja lehdet kerralla....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Mokkakissa :) Aika monta jo vaikka joka aamu pelottaakin, että kukkarukka on kupsahtanut yön aikana :)

      Poista
  2. Kaunis! En olekaan koskaan nähnyt varrellista yksilöä :)
    Minulla oli kerran yks atsalea 2kk hengissä ja kukoistava. Upotin sen joka 3 päivä veteen, se runsas vesi onkin näiden elinehto.
    Mukavaa viikkoo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Nipsu :) Ensimmäinen kerta tämä oli minullekin :) Kuulostaa lohdulliselta, että voi säilyä hengissä niinkin kauan. Mä jo täällä taputtelen itseäni olkapäälle kun olen saanut tämän pysymään hengissä viikon. Kastelu on kyllä syytä muistaa muistutteli kukkakauppiaskin :D)

      Poista
  3. Tosi kivan näköinen tuo varrellinen versio!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hejsan Alegni, niin munkin mielestä :)

      Poista
  4. Ooh, mä en ole näin kivaa vielä nähnytkään ennen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka La Petite Princesse :) Onneksi tuli törmättyä tähän kaunokaiseen :) Aurinkoa sinne!

      Poista
  5. Onpa kaunis varrellinen yksilö! Toivon sille pitkää ikää:)

    VastaaPoista
  6. Oih! Ihana! Ite sain tänään ottoäidiltäni kukkivan muurikellon... <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MOikka Katarooma :) Muurikello kuuluu omiin kevätkukka suosikkeihin. Jonkun olen istuttanut pihallekin ja sieltä ne jaksaa joka kesä ilahduttaa :)

      Poista
  7. Ihana! Minä vaan haaveilen noista rungollisista atsaleoista.... meillä kun on niille vähän turhan lämmintä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Sariw :) Viileä olisi kuulemma hyvä, itse koitin vain etsiä kodista paikan johon ei paistaisi suoraan aurinko :)

      Poista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Minun atsaleoilleni on aina käynyt kalpaten... Tekisi kuitenkin taas mieli kokeilla, jos saisin edes yhden pysymään hengissä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Niina :) Nostan hattua, itse en ole aikaisemmin uskaltanut edes kokeilla :) Toivoa on, jos se pysyy mulla hengissä niin todennäköisesti sinullakin!

      Poista

Ilahdun jättämästäsi kommentista ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails