perjantai 26. huhtikuuta 2013

Saako purnata??


Tän pirskatin flunssan lisäksi lämpöä nostattaa parhaillaan etenkin Plazan koti uusin numero, kääk!
 Aikaisemmin olen pitänyt paljonkin tästä lehdestä, joka ei ole ehkä niinkään kulkenut valtavirrassa vaan hiukan enemmän omia polkujaan. Mutta mitä on tapahtunut? Ehkäpä olen aikaisemmin vain selailut lehden ja nyt pysähdyin lukemaan sitä ajan kanssa. Ensimmäistä kertaa elämässäni jäin laskemaan mainosten määrää. Niinpä, olis ehkä tässä vaiheessa tajuta, että lämpö saattaa nousta ;) Ennen kuin pääsee sivulle 11, josta löytyy lehden pääkirjoitus on 2 koko aukeaman mainosta, 3 koko sivun mainosta ja sisällysluetteloa ripoteltu kolmelle eri sivulle, siinä se pääpiirteittäin. Aika ankea aloitus tälle numerolle. Lehti on niin täynnä mainoksia, että on jo melkein vaikea erottaa varsinaisia juttuja mainoksista. Ammatillisessa mielessä sisustuslehtiä tulee luettua ja selattua valtavat määrät. Mainokset antavat kyllä paljon tarpeellista informaatiota ja tutkin ne tavallisesti tarkkaan, onhan mainoskuvatkin yleensä kaunista katsottavaa ja taitavasti toteutettuja. Ehkäpä kuitenkin olisi syytä kiinnittää huomiota mainosten sijoitteluun lehdessä. Ei niin, että ajatus harhautuu luettavasta jutusta pelkästä ärsytyksestä noin sata kertaa. Jos halutaan lukijan erityisesti kiinnittävän huomiota tiettyyn tuotteeseen, niin eikö mainos voisi olla esimerkiksi kyseisen jutun ja seuraavan jutun välissä. Joissakin lehdissä suurin osa mainoksista on kerätty lehden loppupäähän ja niistä tuleekin kerättyä tietoa tarkkaan kun takana on rentouttava ja nautittava lukukokemus.
Ei siis mitään tämän vakavampaa :) Ärsyttääkö teitä mainoksien paljous lehdissä?
 

 
Heidi
 
 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails